FAQ

Na tej stronie znajdziesz odpowiedź na wszystkie pytania i wątpliwości związane z działaniem Platformy PomocSieLiczy.pl

Osoba, która pragnie zebrać pieniądze na realizację swoich zamierzeń, po dokonaniu prostej rejestracji określa, jaka kwota jest potrzebna i opisuje, na co planuje wydać pieniądze. Po zaakceptowaniu przez Zespół opis Celu Zbiórki jest opublikowany na Platformie. Od tej chwili można dokonywać wpłat, aby pomóc w zrealizowaniu zamierzeń. Gdy zebrana kwota osiągnie zamierzony pułap, pieniądze zostaną przekazane na wskazane przy rejestracji konto.

Zakładając Zbiórkę nie wnosisz żadnych opłat. Dopiero przy wypłacie zgromadzonych środków zostanie potrącona prowizja w wysokości 6% zebranej kwoty. Część z tej puli (2% - nie mniej niż 30 gr.) jest niezbędna do zapewnienia sprawnej pracy serwisu i bankowej obsługi wpłat Darczyńców (na opłacenie transferu środków). Pozostałe 4% każdej zebranej kwoty przeznaczone jest na cele charytatywne - pomoc dzieciom chorym i niepełnosprawnym - podopiecznym Obywatelskiej Fundacji Pomocy Dzieciom.


Z nami pomagasz podwójnie
ZBIERASZ-WSPIERASZ

Zbieranie darowizn za pośrednictwem przelewów bankowych (a na tym właśnie polega Zbiórka za pośrednictwem PomocSięLiczy) jest całkowicie legalne. Nie jest „zbiórką publiczną”, więc nie wymaga dodatkowej rejestracji. Trzeba tylko pamiętać o zapłaceniu podatku przy większych kwotach Darowizny, które wpłynęły od jednego Darczyńcy.

Autorem Zbiórki może być każda pełnoletnia osoba, która akceptuje zasady panujące na Platformie. W imieniu stowarzyszeń i fundacji Zbiórki mogą inicjować osoby upoważnione przez te organizacje. Na rzecz dzieci pieniądze mogą zbierać ich rodzice.

Można gromadzić środki na realizację swoich potrzeb albo marzeń, na rzeczy konieczne, albo upragnione. Cel zbiórki musi być jedynie zgodny z prawem i etyką.
Tak. Wiemy, że czasami bywa to trudne - szkolne przedstawienie teatralne jest wydarzeniem, ale i sztuką, wyprawa w Himalaje wydarzeniem i pasją, zakup wierzchowca dotyczy zwierzaków, a może być hobby lub fanaberią. Jednak trzeba zdecydować, do której kategorii najlepiej pasuje. Jeśli masz wątpliwości, skorzystaj z kategorii „Inne”.
Tak, ale tylko za pośrednictwem konta fundacji lub stowarzyszenia lub dla własnych dzieci. Jeśli masz wyjątkową sytuację, która uzasadnia założenie Zbiórki dla osoby trzeciej, skontaktuj się z Zespołem (kontakt@pomocsieliczy.pl).

Potrzebne jest tylko imię, nazwisko, adres e-mail i numer konta, na które będą przelane pieniądze. Przy kwotach darowizn przekraczających 15000 € potrzebna będzie kopia dowodu osobistego i dane wymagane ustawowo przy rejestracji transakcji. Dane wymagane przy rejestracji są niezbędne w celu prawidłowego przeprowadzenia Zbiórki. Jeśli nie chcesz, żeby Twoje imię i nazwisko było widoczne na stronie, możesz posłużyć się nickiem i avatarem.

To nie problem. W okienku logowania wybierz opcję "Zapomniałeś hasła?", która przeniesie Cię do formularza odzyskiwania hasła. Pomożemy Ci odzyskać dostęp do Twojego konta. Ważne!!! W formularzu podaj swój adres e-mail zgodny z tym, którego użyłeś przy rejestracji.
Nie ma ograniczeń w ilości otwartych Zbiórek. Jednak zastanów się, czy darczyńcy zechcą pomóc kilka razy.
Nie. Można zamknąć istniejący i założyć nowy.
Tak, pod warunkiem, że nie zmieniają istoty Zbiórki. Trzeba się w tym celu skontaktować z Zespołem Platformy na adres: kontakt@pomocsieliczy.pl
Nie ma takiego oddziału. Wszystkie Cele założone na Platformie PomocSięLiczy są zbiórkami publicznymi. Każdy zweryfikowany Cel zostaje opublikowany dla nieograniczonego grona Odwiedzających.
Zgromadzone środki zostaną wypłacone na polecenie Autora Zbiórki w terminie 7 dni od jej zakończenia.

Jeśli w ciągu trzech miesięcy nie uda się uzbierać określonej kwoty, Zbiórka zostanie zamknięta, a wszystkie zebrane środki
(minus prowizja) zostaną wypłacone Autorowi Zbiórki.

Trzy miesiące. W ciągu siedmiu dni po tym terminie zostanie automatycznie zakończona. W wyjątkowych sytuacjach Zespół może wyrazić zgodę na przedłużenie Zbiórki. Aby uzyskać taką zgodę Zespołu, należy się skontaktować za pomocą poczty elektronicznej na adres kontakt@pomocsieliczy.pl
Tak. Zbiórkę można zamknąć w dowolnym momencie. Zgromadzone do tego czasu środki zostaną wypłacone zgodnie z Regulaminem.
Wystarczy w tym celu zalogować się na Platformie i na stronie z opisem Celu kliknąć w pole „Zamknij Zbiórkę”. Działanie to jest nieodwracalne, więc nie należy tej decyzji podejmować pochopnie.
Nie. Żeby wypłacić pieniądze, musisz zamknąć Zbiórkę. Uruchamiając proces określiłeś koszty swojego Celu. Jeśli masz część niezbędnej kwoty z innych źródeł, albo wystarczy Ci tyle, ile już zebrałeś, dalsze zbieranie środków jest zbędne – zakończ Zbiórkę. Nie ma wypłat etapowych.

Tylko, jeśli darowizny otrzymane w ciągu pięciu lat od tej samej osoby przekroczą łączną kwotę 4 902 zł. Limit darowizny w obrębie rodziny w I grupie podatkowej (od małżonka, dzieci, wnuków, rodziców, pasierba, zięcia, synowej, rodzeństwa, ojczyma, macochy i teściów) - wynosi 9 637 zł; w II grupie podatkowej (dzieci rodzeństwa, rodzeństwo rodziców, dzieci, wnuki i małżonkowie pasierbów, małżonkowie rodzeństwa i rodzeństwo małżonków, małżonkowie rodzeństwa małżonków, małżonkowie dzieci i wnuków) - limit wynosi 7 276 zł; Związane z tym obowiązki względem Urzędu Skarbowego leżą po stronie Autora Zbiórki. Jeśli masz wątpliwości, skontaktuj się ze swoim Urzędem Skarbowym. Darczyńca nie płaci podatku.

Autor Zbiórki powinien powiadomić o niej swoją rodzinę i jak nawiększą liczbę swoich znajomych. Może rozesłać maile, ogłosić Zbiórkę na portalach społecznościowych, albo poinformować o niej w inny, skuteczny, legalny sposób. Zespół Platformy zadba o to, aby promować wszystkie Zbiórki, ale to Darczyńcy będą decydować o tym, komu pomóc.

Opisz Cel tak, aby wywołał pozytywne emocje w Darczyńcach. Napisz, dlaczego jest dla Ciebie bardzo ważny. Zilustruj opis ciekawymi zdjęciami. Powołaj się na Twoje dotychczasowe działania i przedstaw, co zmieni się w Twoim życiu, jeśli osiągniesz Cel. Promuj swój Cel za pomocą maili, portali społecznościowych, w rozmowach ze znajomymi. Udostępnij link do opisu Celu. Poproś znajomych, żeby przekazali innym informację o Twojej Zbiórce. Skontaktuj się z Zespołem (kontakt@pomocsieliczy.pl) w celu zamieszczenia Celu w kategorii Pilne. Ukaże się wtedy na początku strony głównej i będzie dodatkowo promowany przez Zespół.

Odszukaj wybrany Cel w obrębie kategorii, która Cię interesuje; kliknij w pole „Wesprzyj” i dalej postępuj według wskazówek na stronie. W ten sposób przekażesz pieniądze przelewem za pośrednictwem Operatora DotPay. Jest to całkowicie bezpieczne. Aby wpłacić pieniądze z zagranicy, albo z pominięciem Operatora, musisz tego dokonać tradycyjnym przelewem. Numer konta w Banku Millennium:
85 1160 2202 0000 0002 6153 3584 

DotPay to wiarygodny operator finansowy. Prawie wszystkie banki mają z nim umowy współpracy i zaufało mu wielu przedsiębiorców.
Nie ma żadnych zagrożeń dla wpłacanych kwot.

Można tego dokonać albo przeglądając wszystkie Cele w obrębie danej Kategorii (właśnie w tym celu zostały podzielone na Kategorie), albo w wyszukiwarce Platformy wpisać dowolną frazę z opisu Celu – może to być tytuł, albo charakterystyczne wyrażenie.
Dokładnie sprawdzamy zgodność danych Autora z danymi właściciela konta i kontrolujemy, czy pieniądze trafią do właściwej osoby. Jesteśmy wyczuleni na sygnały przesyłane do nas odnośnie poszczególnych Zbiórek i reagujemy na nie stosownie do otrzymanej informacji. Nie ma innej możliwości sprawdzenia rzetelności Użytkowników Platformy. Darczyńca sam musi uznać, czy dana Zbiórka jest dla niego wiarygodna, czy nie. Jeśli ma jakieś wątpliwości, niech nie przekazuje Darowizny.
Nie wiadomo. Jeśli masz jakieś wątpliwości, znajdź innych potrzebujących, albo nie przekazuj Darowizny. Jeśli masz wiedzę, że któraś ze Zbiórek jest nieuczciwa, powiadom o tym Zespół (kontakt@pomocsielizcy.pl) – będziemy interweniować.
Nie ma takiej gwarancji. Polegamy na uczciwości Autorów Zbiórek. Jeśli masz jakieś wątpliwości, nie wpłacaj Darowizny.
Nie ma możliwości cofnięcia darowizny przekazanej za pośrednictwem Platformy PomocSieLiczy.pl. Autor Zbiórki ma prawo zrezygnować z przyjęcia dedykowanych mu Darowizn. W takim przypadku przechodzą one na rzecz realizacji celów statutowych Obywatelskiej Fundacji Pomocy Dzieciom.
Jak działamy?

Prosto, przejrzyście, skutecznie.

Stworzenie Zbiórki

Po otwarciu kreatora (kliknięciu „Załóż Zbiórkę”) masz możliwość łatwego zamieszczenia zdjęcia oraz opisania, na co zbierasz pieniądze. W opisie powinny znaleźć się informacje, które zachęcą potencjalnego darczyńcę do dokonania wpłaty.

Przebieg zbiórki
Od momentu opublikowania Zbiórki wszyscy potencjalni Darczyńcy, którzy odwiedzają naszą stronę, będą mieli możliwość w prosty sposób przelać dla Ciebie darowiznę.
Zamknij Zbiórkę, wypłać środki
Kiedy zbiórka osiągnie wyznaczony przez Ciebie limit, masz jeszcze tydzień na zakończenie procesu. W tym celu zaloguj się na platformie i „odhacz” koniec zbiórki.
Podziękowania/ciąg dalszy historii
Darczyńcom będzie miło, jeśli zechcesz im podziękować. Po zakończonej Zbiórce masz możliwość wyrażenia w kilku słowach swojej wdzięczności.
Wspierają nas

Jesteśmy wdzięczni za pomoc w rozpowszechnianiu informacji o Platformie i o Zbiórkach, a także za wsparcie w pozyskiwaniu darczyńców. Dołącz do tych, którzy nas wspierają.